ISSN 1336-6491 | Online: 1407 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26633
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16043)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10590)

Testujeme nové Africa Twin 2024 v Malage - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuTestujeme nové Africa Twin 2024 v Malage - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (2 hodnotení)

Diskusia k článku: Testujeme nové Africa Twin 2024 v Malage

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
22.02.2024 15:40

Testujeme nové Africa Twin 2024 v Malage

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Cize vlastne Honda zapracovala to, o com sme hovorili na jesen 2022. Som rad, ze pozeraju nase videa :-)

Len to nacitavanie obrazovky...

Herghott


23.02.2024 15:16

Re: Testujeme nové Africa Twin 2024 v Malage

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

No asi nie le naše... >:-)


23.02.2024 17:22

Re: Testujeme nové Africa Twin 2024 v Malage

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

ked chcete, idem o mesiac do Japonska, mozem sa zastavit v Honde a povedat im, co maju vylepsit. Tak mi pripravte prezentaciu a dohodneme sa. :-*


24.02.2024 1:26

Re: Testujeme nové Africa Twin 2024 v Malage

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: Vidicon: pred 1 mes som im už povedal >:-)

A nebolo to prvý krát


24.02.2024 12:45

Re: Testujeme nové Africa Twin 2024 v Malage

Explo
 Kávičkár 

Ikona

Treba dohovoriť Japoncom, nech sa len učia od slovenských výrobcoch motocyklov :-)))


14.05.2024 17:45

Re: Testujeme nové Africa Twin 2024 v Malage

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Dnes som sa dostal k testovačke v Trenčíne, tak dávam postrehy z nejakého 45 minútového výjazdu.
Model s DCT. Po prvom kilometri už som bol s tým sžitý, že netreba radiť a spojkovať. Na prevod D to už v dedine má 5ty stupeň /všetci novinári sa na to sťažujú/, chceš struhnúť myšičku, potočíš plyn a nič sa nedeje /to je negatívum/. S bolo nastavené na stredný stupeň, to už dávalo zmysel. Majiteľ sa s tým musí dlhšie hrať, aby našiel to svoje. Radí to ale hladko, je to cítiť, ale nič rušivé.
Po nasadnutí na motorku udrie do očí široká časť okolo kapotáže. Ale zas chráni pekne kolená. Pri posede v prednej časti sedačky tá nádrž moc rozťahuje kolená. Na svoj vkus, by som si dal rovnejšie riaditka a asi by to bolo pohodlnejšie. Pri posede na pravej strane zavadzia výfuk pre pätu, to je otravné. Plexi sa dá nastaviť aj za jazdy jednou rukou /alebo tempomat a oboma/, postupným vyťahovaním po centimetri raz jednu, raz druhú stranu, ale mohli to v Honde spraviť aj jednoduchšie /zlatá MTS 950 či Tracer 900/. Sedlo pohodlné, stupačky viacej vpredu, minimálne zalomenie v kolenách. Motor ťahá až od 4000 ot, čiže si človek na to musí počkať. Ten pocit rýchlosti sa dostaví až od tachometrovej stovky. V späťákoch som si zakrýval 50% výhľadu, takže nič moc. A mal som pocit ťažkej motorky okolo predného kolesa. Asi to robí ta 19tka, ale ťažko sa to preklápalo, asi svoje urobí aj váha 250kg s DCT.
Je to proste komfortná motorka zameraná na cestovanie, slovo šport je tomu cudzí /šport nemá ani v palivových mapách/. Nič som od toho neočakával, ale aj to zabilo moje pocity. Nedostavil sa ten wau efekt novej, výkonnej /nadlitrovej/ motorky na každodenné používanie.


14.05.2024 19:10

Re: Testujeme nové Africa Twin 2024 v Malage

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: nevo: To s tym nastavovanim stitu, to su take Japonske haluze. Ako digitalky v Toyote. Oni proste niektore veci robia po svojom a tradicne. 30 rokov pozadu za vsetkymi.

Ale uprimne, vsetci vyrobcovia by mali skopirovat nastavovanie stitu od Ducati. Tak ako to ma Multistrada V2 a V4 je proste bezkonkurecne. Jednou rukou, lavou alebo pravou, za jazdy, uplne lahucko, rychlo a presne.


15.05.2024 9:50

Re: Testujeme nové Africa Twin 2024 v Malage

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

watch nevo podla mna je to zámer aby sa štít nedal nastavovať jednou rukou koli bezpečnosti a nemajú to len japonci.

Na mojej ex-KTM 1290 T to tiež nešlo jednou rukou a nebral som to ako chybu ale ako vlastnosť aby si nerobil za jazdy veci ktoré robiť nemáš. Plus ešte tam bola aj aretačná páčka ktorú si musel vyklopiť aby sa nastavovacie koliecka mohli začať točiť. Zas povedzme si po prvý semafor alebo pumpu to každý z nás vydrží.

BMW GS to malo pri vzduchacoch tak ze za jazdy bez sance. Na vodníkoch uz pribudlo kolecko a vieš za jazdy. Či sa už kvoli tomu niekto vytrel nevieme, ale bezpečnejšie pre jazdca to bolo povodne riesenie.

Prvé MRA deflektory sa dali nastavovať tiež jednou rukou za jazdy, pri novších prešli na systém že to za jazdy skrátka nedáš ak nemáš tempomat a chuť zbytočne riskovať.

V Subaru mam tiež hmadlo z vnútornej strany kufra na pravej strane hoci logika velí v strede alebo vľavo.
Vraj koli bezpečnosti.

Safety first.. obzvlášť na moto.


15.05.2024 12:41

Re: Testujeme nové Africa Twin 2024 v Malage

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: raptor: Jasne ze to je zamer. To som presne myslel tym "tradicne". Oni proste maju taky nazor ze ked ked chces stelovat stit mas zastat a basta. Ale realita na zapade je, ze to akurat vytvara este nebezpecnejsie situacie, lebo ludia to aj tak skusaju. Bud dvoma rukami alebo tym striedavym vysuvanim.

Versys je dalsi priklad. V-strom je vyssi level (aspon ten starsi, novy parallel twin neviem). Packa je z druhej strany plexi. Musis z motorky zosadnut ked to chces prestelovat.


15.05.2024 12:51

Re: Testujeme nové Africa Twin 2024 v Malage

salem79
 Kávičkár 

Ikona

KTM 1290 sa (2021+) to maju uplne easy jednou rukou za jazdy..lavou, alebo pravou. Taky click click koliecko system.

Dôvod úpravy: Este som zabudol, ze sak afra nepotrebuje mod sport, lebo ma celu sportovu verziu ;) ATAS - Africa Twin Adventure Sports

Upravené 1 krát. Naposledy upravil salem79 (15.05.2024 12:53)


15.05.2024 14:04

Re: Testujeme nové Africa Twin 2024 v Malage

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

salem79

k afre - to ako žeby tá grose bandasken dodala sportlich pocit? :-)))

k plexu - tak to museli inovovať lebo to čo popisuješ mala aj moja staršia 2015 T ale plexo sa hybalo len ked si sa o to snažil oboma koliečkami. Nikdy nie len s jedným.


15.05.2024 16:46

Re: Testujeme nové Africa Twin 2024 v Malage

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

1290SAS už mala od 2017 jednoduché koliesko na jednej či druhej strane a plexi išlo štelovať jednou rukou. Iste v nejakom teste /zdá sa mi Motohouse/, to zhodnotili, že jednou rukou to nejde. Potom od 2019 urobili z kolieska trojcípu hviezdu, aby to lepšie išlo potočiť.

Zas neberiem nastavenie plexi za 2-3 sekundy za jazdy, ako niečo čím by som ohrozoval okoloidúcich, že som dal dolu zrak z cesty. To isté je pozeranie na displej, či hranie sa s nastavovaním, či klikaním na navigáciu.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.